Dags för årsmöte 2020 6-8 mars i Veberöd!

Helt otroligt! Efter 6 år har PUSH Sverige blivit den självklara rösten för hållbarhetsfrågor och klimat i Sverige men även internationellt. Nu är det dags att blicka framåt, välja ny styrelse, diskutera motioner och propositioner samt umgås!

Du som är eller blir medlem är varmt välkommen!
Detta år träffas vi i en mysig gård i Veberöd (nära Lund) den 6-8 mars.

På årsmötet bestämmer PUSH Sverige vad vi ska göra och tycka det närmsta åren och vem som ska företräda den nationella styrelsen.

Är du intresserad av att söka ett förtroendeuppdrag i PUSH Sverige och vill veta mer? Läs på: https://pushsverige.se/bli-fortroendevald-i-push-sverige-2020/

Anmäl dig redan nu → https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfh9eEdz1aXzRPU6hhHaQp28RiddeIuHoffTRwFj9S-o5axiQ/viewform

Vi kommer att samarbeta i olika former för att förstärka vår sammanhållning, gemensamt sätta visionen för PUSH 2020 och hålla vårt årsmöte på lördagen där vi väljer styrelse och förtroendeposter! För mer info om hur du nominerar se: https://pushsverige.se/bli-fortroendevald-i-push-sverige-2020/

Under helgen så kommer vi att vara i Scoutgården i Veberöd, nära Lund. Gården ligger cirka 25 km öster om Lund, och det tar 45 min med bussen från Lund C till platsen enligt Skånetrafiken. Det blir enklast med buss 160 mot Veberöd via Dalby från Lund C. Närmaste hållplatsen är Veberöd öster som ligger 900 meter från scoutgården. Att delta på årsmötet är kostnadsfritt och vi har en budget för att ersätta resor, men kan inte lova att ersätta hela beloppet för alla. Vi prioriterar att ersätta kostnaderna för de som rest långt och med kollektivtrafik. PUSH har rabatt hos SJ och vi kommer snart att få en kod att boka med. Om du väntar med att boka tågbiljetter tills vi fått koden slipper du att ligga ute med pengar.

Kan du inte närvara i Veberöd, så kan du antingen förtidsrösta. Skicka din förtidsröst till valberedningen (val@pushsverige.se) senast två timmar innan årsmötet öppnas och skriv tydligt vem det är som röstar, vilket val (personval eller ställning kring propositioner och motioner) det gäller och vad det är du röstar på.

Vad för roligt händer?
På fredagen 6/3 kl 17 börjar vi med att laga middag tillsammans som vi sedan äter runt kl 19 men kom när du kan. Om du kan komma till Lund tidigare på fredagen och hjälpa till med att till exempel handla mat – skriv det i anmälan eller i Facebook-eventet! Självklart går det bra att vara med under delar av helgen. På lördag förmiddag har vi workshops och efter lunch kl 13:30 börjar vi årsmötet. På söndagen kommer vi att fortsätta hänget och att planera 2020 och det första styrelsemötet för nya styrelsen, och kl 13:00 på söndagen slutar sista aktiviteten (sedan städar och fikar vi som kan stanna lite längre).

Att ta med:
Det du troligtvis behöver: dig själv (såklart), de saker du behöver för att vara borta ett par dagar, det vill säga sovsäck, kudde, handduk och inneskor eller varma strumpor. Det kommer att finnas 20 madrasser som vi lägger på golvet i en gemensam sal. Ta med liggunderlag om du har eftersom antalet madrasser är begränsat. Glöm inte pepp och glatt humör 🙂

Motioner:
Glöm inte att du kan skicka in motioner (förslag) till styrelsen@pushsverige.se om hur PUSH Sverige kan förbättras eller utvecklas. Beskriv hur och varför. Vet du inte hur man skriver en motion eller är osäker på om din idé är bra? Lugn, det är lätt! Skicka ett mail till styrelsen@pushsverige.se så hjälper vi dig.

Hur du håller dig uppdaterad:
Kolla in Facebook-eventet och Slack-kanalen (vårt interna arbetsverktyg som du som medlem har tillgång till) #arsmote kommer att uppdateras löpande, så håll utkik där!

Hoppas vi ses där, vi ser fram emot att träffa er! // PUSH Sveriges styrelse.
Inte medlem ännu? Bli medlem direkt på: https://pushsverige.se/engagera-dig/ga-med/