Nationellt extrainsatt årsmöte 2021

Härligt att PUSH Sverige fortfarande är med och pushar makten – så att dem vågar ta de jobbiga besluten som behövs för omställning. Nu vill vi gärna fortsätta i minst åtta år till så att vi kan påverka än mer. För det kommer vi ägna det digitala extrainsatta årsmötet den 24 april att fyllnadsvälja en rad uppdrag, som: vice ordförande, sekreterare, minst två ledamöter till styrelsen, revisorssuppleant, minst två personer till valberedningen samt tre projektledare för Power Shift. Vi ses den 24 april.

Årsmötet är en förenings högsta beslutande organ och det som sätter ramarna för vad PUSH Sverige ska göra det närmsta året. Det är medlemmarna som bestämmer.

Det extrainsatta årsmötet kommer vara lite speciellt för att vi fortfarande har en del poster som inte är fyllda. Posterna är viktiga för att kunna föra PUSH Sverige framåt. Posterna som ska fyllas under det extrainsatta årsmötet:

• Vice ordförande till den nationella styrelsen
  • Sekreterare till den nationella styrelsen
  • Minst två ledamöter till den nationella styrelsen
  • En revisorssuppleant
  • Minst två personer till valberedningen
  • Tre projektledare för Power Shift

Anmäl dig senast den 11 april 2021

Det extrainsatta årsmötet kommer vara helt digitalt med tanke på rådande pandemi.

Kan du inte vara med under det extrainsatta årsmötet, så kan du förtidsrösta. Skicka din förtidsröst till valberedningen (val@pushsverige.se) senast två timmar innan årsmötet öppnas och skriv tydligt vem det är som röstar, vilket val (personval) det gäller och vad det är du röstar på.

Vad för roligt händer?

Preliminärt schema (kommer att uppdateras)

Att ta med

Ta med dig i första hand: ett glatt humör 🙂 Sen också massor med tankar och idéer om hur vi kan ta PUSH Sverige framåt.

Handlingar till årsmötet

Handlingarna kommer att läggas upp senast en vecka innan det extrainsatta årsmötet. Läs gärna handlingarna innan mötet och fundera på vad du tycker. Kanske är det något du vill förändra? Ta med alla tankar och idéer till mötet och diskutera med andra. Här kan du läsa alla handlingar.

Översikt handlingar extrainsatt årsmöte 2021 (med länkar, uppdateras)

1. Årsmöteskallelse
  2. Förslag till dagordning
  3. Valberedningens förslag

Hur du håller dig uppdaterad

Kolla in Facebook-eventet och Slack-kanalen (vårt interna arbetsverktyg som du som medlem har tillgång till) #arsmote kommer att uppdateras löpande, så håll utkik där!

Hoppas vi ses där, vi ser fram emot att träffa er! // PUSH Sveriges styrelse.
Inte medlem ännu? Bli medlem direkt nu.