Nationellt extrainsatt årsmöte 2022

Härligt att PUSH Sverige fortfarande är med och pushar makten – så att dem vågar ta de jobbiga besluten som behövs för omställning. För att vi ska kunna fortsätta pusha anordnar vi ett extrainsatt årsmöte den 29 september för att fyllnadsvälja en rad uppdrag: Ordförande, sekreterare, ledamöter och en person till valberedningen.

Vi ses den 29 september!

Årsmötet är en förenings högsta beslutande organ och det som sätter ramarna för vad PUSH Sverige ska göra det närmsta året. Det är medlemmarna som bestämmer.

Det extrainsatta årsmötet kommer vara lite speciellt för att vi fortfarande har en del poster som inte är fyllda. Posterna är viktiga för att kunna föra PUSH Sverige framåt. Posterna som ska fyllas under det extrainsatta årsmötet:

• Ordförande till den nationella styrelsen
  • Sekreterare till den nationella styrelsen
  • Ledamöter till den nationella styrelsen
  • En person till valberedningen

Anmäl dig senast den 25 september 2022

Det extrainsatta årsmötet kommer vara helt digitalt via zoom.

Kan du inte vara med under det extrainsatta årsmötet, så kan du förtidsrösta. Skicka din förtidsröst till valberedningen (val@pushsverige.se) senast två timmar innan årsmötet öppnas och skriv tydligt vem det är som röstar, vilket val (personval) det gäller och vad det är du röstar på.

Handlingar till årsmötet

Handlingarna kommer att läggas upp senast en vecka innan det extrainsatta årsmötet. Läs gärna handlingarna innan mötet och fundera på vad du tycker.

Hoppas vi ses där, vi ser fram emot att träffa er!
/PUSH Sveriges styrelse.

Inte medlem ännu? Bli medlem direkt nu, det är gratis 🙂