Nationellt årsmöte och medlemsträff 2021

Fantastiskt! Sju år har nu gått och PUSH Sverige blivit den definitiva och självklara rösten för klimat och hållbarhet både i Sverige och internationellt. Nu är det igen dags för nationellt årsmöte och medlemsträff där vi kommer att välja ny styrelse, diskutera motioner och propositioner, samt självklart också att umgås! Vi ses digitalt den 19-21 februari 2021.

På årsmötet bestämmer PUSH Sverige vad vi ska göra och tycka det närmsta åren och vem som ska företräda den nationella styrelsen

Vi kommer att samarbeta i olika former för att förstärka vår sammanhållning, gemensamt sätta visionen för PUSH 2021 och hålla vårt årsmöte på lördagen där vi väljer styrelse och förtroendeposter!

Anmäl dig senast 7 februari 2021

Under helgen kommer mötet att vara helt digital, då det är för osäkert att hålla årsmötet fysiskt och att pandemin kräver det.

Kan du inte vara med under årsmötet, så kan du förtidsrösta. Skicka din förtidsröst till valberedningen (val@pushsverige.se) senast två timmar innan årsmötet öppnas och skriv tydligt vem det är som röstar, vilket val (personval eller ställning kring propositioner och motioner) det gäller och vad det är du röstar på.

Vad för roligt händer?

Preliminärt schema

• Fredag 19 februari kl. 17-19: Socialt häng och information inför helgen
  • Lördag 20 februari kl. 10-18: Nationellt årsmöte
    • Kl. 10-12: Årsmöte
    • Kl. 12-13:30: Lunch och längre paus
    • Kl. 13:30-18:00 Årsmöte inkl. pauser
  • Söndag 21 februari: Action points 2021 och sociala aktiviteter kl. 10-15

Att ta med

Ta med dig i första hand: ett glatt humör 🙂 Sen också massor med tankar och idéer om hur vi kan ta PUSH Sverige framåt.

Handlingar till årsmötet

Nu finns handlingar till årsmötet tillgängliga. Läs dem först och fundera. Kanske är det något du vill förändra? Ta med alla tankar och idéer till årsmötet och diskutera med andra. Här kan du läsa alla handlingar.

Översikt handlingar årsmöte 2020 (med länkar, uppdateras)

1. Årsmöteskallelse
  2. Förslag till dagordning
  3. Verksamhetsberättelse 2020
  4. Ekonomisk genomgång (bokslut)
  5. Revisorsberättelse
  6. Propositioner
  7. Motioner
  8. Förslag till verksamhetsplan 2021
  9. Förslag till budget 2021
  10. Valberedningens förslag

Motioner

Glöm inte att du kan skicka in motioner (förslag) till styrelsen@pushsverige.se om hur PUSH Sverige kan förbättras eller utvecklas senast söndagen den 31 januari 2021. Beskriv hur och varför.

Mall och guide till hur du skriver en motion hittar du här.

Vet du inte hur man skriver en motion eller är osäker på om din idé är bra? Lugn, det är lätt! Skicka ett mail till styrelsen@pushsverige.se så hjälper vi dig.

Hur du håller dig uppdaterad

Kolla in Facebook-eventet och Slack-kanalen (vårt interna arbetsverktyg som du som medlem har tillgång till) #arsmote kommer att uppdateras löpande, så håll utkik där!

Hoppas vi ses där, vi ser fram emot att träffa er! // PUSH Sveriges styrelse.
Inte medlem ännu? Bli medlem direkt på: https://pushsverige.se/bli-medlem/